Се тепло — воно за хвилю в мертвім тілі творить душу, у душі тій родить віру, вицвіт віри тої — Бог... Чом не можна би подумать, що душа, і її віра, і сам Бог — то тільки витвір тої дрібки теплоти? Боже, може, гріх так думать? Але ти ж велів шукати правди!.. Без твоєї волі думка не прийде на ум». Так з думками бився старець і молився, і томився, але давнє просвітління не хотіло вже вернуть. І він плакав. «Чи на те ж я тиху келію1 покинув, скит відлюдний, щоб аж тута в путах сумніву скінчить?» 1. Знайдіть у тексті й прочитайте опис гори Афон. З якою метою він уведений у твір? Виділіть у ньому лексичні художні засоби. 2. Про що розповідається у II розділі поеми? Як ви розумієте, що таке аскетичний спосіб життя? Знайдіть у цьому розділі риторичні запитання. 3. Яку дорогу в житті обирає Іван? Процитуйте відповідні рядки. 4. Розкажіть про життя Вишенського у печері. Якими засобами автор розкриває внутрішній світ героя? 5. Розгляньте і опишіть монастир Ватопед на горі Афон (с. 91). Чи таким ви уявляли місце паломництва християн, читаючи поему. Літературно-мистецькі паралелі Софія Караффа-Корбут (1924—1996) — відома українська художниця. Закінчила Львівський державний інститут прикладного та декоративного мистецтва (тепер Львівська національна академія мистецтв). Найповніше себе виявила у галузі станкової та книжкової графіки, декоративного мистецтва. Ілюструвала твори українських письменників, зокрема Тараса Шевченка, Івана Франка, Лесі Українки, Володимира Малика та інших. 1Келія — житло ченця — окрема кімната в монастирі.
|