Переглянути всі підручники
<< < 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 > >>

 

8. Сформулюйте основну думку поезії. У яких словах вона виражена?

9. Визначте віршовий розмір та спосіб римування твору.

10. Пригадайте, що таке анафора, дайте визначення її. Знайдіть і процитуйте приклади анафори у вірші «Любіть Україну». З якою метою поет використовує цей художній засіб?

11. Розгляньте ілюстрацію на с. 151. Яким настроєм вона пройнята? Перекажіть зміст цієї ілюстрації, використовуючи художні засоби мови.

12. Вивчіть вірш «Любіть Україну» напам'ять.

САД

В огні нестримної навали рубали, різали наш сад...
А ми дивилися назад і за минулим сумували...

Руками власними тюрму творили ми собі одвічну...
О, будьте прокляті, кому назад повернуто обличчя!

Брати нас брали на штики за слово, правдою повите...
Ви ж розумієте, — віки не знали ми, чиї ми діти!..

Хтось застромив у серце шило в чеканні марному весни...
В саду розкішному лишились одні пеньки та бур'яни.

Кати на струни наші жили тягли із рук, як сон, блідих...
І з нас співців собі купили, щоб грати їм на струнах тих.

Ми йшли кривавими стежками, нам тільки снився волі гук,
І похоронно над полями кричав і плакав чорний крук...

Він нам кричав про волі гнів, щоб ми повстати захотіли!..
Й кривавий дзьоб об струни-жили в безкраїм розпачі точив...

Коли ж приходили раби володарям на струнах грати,

 

Переглянути всі підручники
<< < 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 > >>
Hosted by uCoz