г) В Україну ідіть, діти! ґ) Ой на Чорному морі, Ой там сидить ясен сокіл-білозірець... д) Коли мене питають: «Україну чи зможеш ти забуть на чужині?» — кричу: 17. Визначте літературних героїв за портретною характеристикою; назвіть автора і твір: а) «Був то молодий, безвусий парубок, міцно збудований, у високій сивій кучмі, короткій чугаїнці і з довгим ціпком»; б) «Сивий дід гріє свою бороду біля вогню і слухає розмову вітру»; в) «Волосся золотисте, очі легко сині. Личко біле, як сніг... таке лагідне, як у його матері...» 18. Хто з літературних героїв і в яких творах сказав: а) «Сміливі, сміливі ви, куме...»; б) «Куме!.. Давайте мені моє...»; в) «Дорого заплатив я за волю, гірку ціну дав...»; г) «Так, я вільний, маю бистрі вільні думи-чарівниці»? 19. Визначте віршовий розмір та характер римування поезії за уривком: Налита сонцем і вітрами, (Михайло Стельмах) 20. Що зумовило виникнення різних літературних родів і жанрів? У яких родах і жанрах, на вашу думку, найкраще відтворити такі моменти в житті людини: а) замилування пейзажем; б) якусь подію в житті персонажа; в) кілька подій, що тривали довгий час; г) роздуми над буттям людини; ґ) смішний випадок; д) значущі історичні події в житті суспільства? 21. Розгляньте другий форзац. Установіть відповідність між авторами та назвами творів і цитатами з них. Заповніть у зошиті таблицю, самостійно визначивши жанр твору і художні засоби у кожному з поданих уривків.
|