— Діду! Цирк! Давай будемо робити цирк. Ставай на руки, підніми догори ноги і ходи... Видно, йому не дуже сподобався мій номер. Бо як я тільки гепнувся на підлогу, переробив мене на місяцехід. Прив'язав мені до ноги шнур від пилососа, клацає вмикачем і командує: — Старт! Лізь на софу і джуми, як машина. Отак: джу-у-у... Я джумлю. Рачки лізу на софу, тоді на стіл. — На шафу! Діду, лізь на шафу! І джуми голосніше! На шафу я зопалу видряпався. Але джуміти перестав. Бо бачу, що злізти мені буде набагато важче. — Що ти бачиш, діду? — питає онук знизу. — Кратери. Давай,— кажу,— стели біля шафи ковдру, перину. Тоді подушки. Спробуємо зробити м'яку посадку. На щастя, прийшла на обід невістка. Від здивування рот розкрила: — А ви чого на шафу залізли? — Я не на шафі,— кажу.— Я на Місяці. У космос мене запускав. Підтягуй стола. Будемо якось приземлятися... Отаке-о. А ви заздрите, що я моложавий. Варварою дорікаєте. Та якби Варварі таке ось випробування, вона ще на танці бігала б...
1. Спробуйте самостійно скласти гумореску на шкільну тематику у віршованій чи прозовій формі. Оберіть об'єкт комічного зображення, введіть у гумореску кілька дійових осіб. Продумайте, яку форму ви оберете, які образи створите, які діалоги введете, яку ідею втілите, які засоби виразності використаєте. 2. Створіть антитези на основі антонімів добро—зло або якихось інших. Євген Дудар. Українці мої, українці... Сумні роздуми веселого чоловіка. Перевірте себе 1. Чим гумор відрізняється від сатири? 2. Що таке іронія? Наведіть приклад. 3. Які гумористичні та сатиричні твори справили на вас найбільше враження? Чим саме? 4. Поясніть, що таке справжній патріотизм та псевдопатріотизм. 5. У чому полягає актуальність сатиричних творів Володимира Самійленка для наших сучасників? 6. Кого висміює в алегоричних образах тварин автор «Лісової казки»? 7. Визначте основну думку байки «Лісова казка».
|