ОЙ ТРИ ШЛЯХИ ШИРОКІЇ Ой три шляхи широкії Не прийнялись три ясени, 1. Пригадайте, в яких життєвих обставинах був написаний вірш «Мені однаково...». Який основний мотив поезії? 2. Прокоментуйте рядки з твору Шевченка. Визначте в них художні засоби. На нашій славній Україні, На нашій — не своїй землі. 3. Як ви думаєте, про яких «злих людей» згадує поет у вірші «Мені однаково...»? Як він ще їх називає? У яких словах виражене поетичне кредо Шевченка? 4. Чому не склалися долі у братів за віршем «Ой три шляхи широкії»? Що засуджується у цьому творі? 5. Які народнопісенні образи використані у поезії «Ой три шляхи широкії»? Розкрийте їхній алегоричний смисл. 6. Що об'єднує ці два вірші? Який із них справив на вас найбільше враження і чим саме? 7. Вивчіть вірш «Мені однаково...» напам'ять. 8. Розгляньте і опишіть картину Миколи Самокиша (с. 78). Які, на вашу думку, почуття переживає Шевченко? 9. Підготуйтесь до конкурсу на краще читання віршів Тараса Шевченка. 10. Прослухайте аудіозаписи пісень на слова Шевченка і ви-словіть свої враження від почутого. Ритмомелодика вірша. Двоскладові віршові розміри Основною особливістю віршованих творів, що відрізняє їх від прозових, є ритмічність, або віршовий ритм. Віршовий ритм у силаботонічній системі віршування (від лат. «склад» і «наголос») досягається правильним чергуван
|