Переглянути всі підручники
<< < 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 > >>

 

1. З якою метою автор змальовує у творі легендарну місцевість в Америці, де було знайдено великі поклади золота, як уособлення країни щастя? Визначте, яку країну має на увазі автор. Які художні засоби використано у назві твору?

2. У чому особливість строфічної будови вірша? Зіставте зміст останнього рядка будь-якої строфи з трьома попередніми. Визначте, який засіб синтаксису використав письменник.

3. Яким ви уявляєте життя людини в країні Ельдорадо, зображеній Володимиром Самійленком? Знайдіть відповідні епітети і порівняння у тексті твору, процитуйте їх під час відповіді.

4. Знайдіть у вірші афористичні рядки, поясніть їх зміст.

5. Визначте віршовий розмір твору.

ПАТРІОТИ

Два хлопці укупі стояли,
А третій дививсь оддалі,
Як ті гаряче розмовляли
Про долю своєї землі.

Один у широкій промові
Народні права боронив;
Він докази всі наукові
По пунктах як слід розложив.

Народну окремість натури,
І склад особливий думок,
І давність своєї культури,—
Довів він усе те з книжок.

А другий про теє доводив,
Як дійде народ своїх прав,
І в поступі інших народів
Він місце йому показав.

Так двоє вели язиками
Роботу для краю свого,
Гукали й махали руками,
Де річ вимагала того.

А третій не мовив нічого:
Він мовити красно не міг,
Але задля діла святого
І жив він, і в землю поліг.

Ті двоє, з балачки втомившись,
Веселі собі розійшлись,
А третій стояв зажурившись
І наче дивився кудись.

 

Переглянути всі підручники
<< < 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 > >>
Hosted by uCoz