А коли війна скінчиться Того діла й того слова, То скінчиться давня казка, А настане правда нова. 1. Хто є головним героєм поеми «Давня казка»? Яким змальовано поета на початку твору? Яке враження він справляє на молодь? Процитуйте відповідні рядки з тексту. 2. Розкажіть про першу зустріч поета з лицарем. Які риси вдачі виявляють персонажі в цьому епізоді? 3. Чим допоміг поет лицареві? Як віддячив Бертольдо своєму рятівнику? 4. З'ясуйте значення епітетів, що характеризують поетичне слово народного співця. 5. Чому співець відмовився стати придворним поетом? Знайдіть афористичні рядки у його відповіді. 6. Назвіть основні елементи сюжету. Який конфлікт лежить в його основі? 7. Які засоби комічного використано у сатиричній пісні, складеній поетом? 8. Знайдіть у поемі приклади антитези (протиставлення), порівнянь і метафор. З якою метою використано ці художні засоби у творі? 9. Чому поема Лесі Українки називається «Давня казка»? Що спільного має цей твір з казкою за змістом і будовою? 10. Визначте основну думку поеми. Процитуйте рядки, в яких вона виражена. 11. Доведіть, що «Давня казка» — ліро-епічна поема. 12. Які епізоди із твору проілюстрували художники (с. 131, 141)? Як у цих малюнках розкриваються характери основних персонажів поеми? Яким бачать поета обидва художники? Що спільного й відмінного у створених ними образах цього персонажа поеми? 13. Яким віршовим розміром написано «Давню казку»? Визначте, яке римування притаманне твору — перехресне, кільцеве чи суміжне. 14. Користуючись пам'яткою, складіть план порівняльної характеристики поета і пана Бертольда. Доберіть за ним цитати з поеми. 15. Вивчіть напам'ять уривок з поеми «Давня казка» від слів: «Трудно навіть розказати...» — до слів: «Завтра двадцять знов настане» або від слів: «Золотих не хочу лаврів...» — до слів: «Золоті надіть кайдани!». Як скласти порівняльну характеристику ПерСОНаЖІв Складаючи порівняльну характеристику образів твору, потрібно визначити в них спільні й відмінні риси, обов'язково зазначити, хто вони за соціальним станом, особливості їхньої зовнішності (портрета), вчинків, індивідуальні особливості мови, як ставляться до них інші персонажі та автор.
|