Переглянути всі підручники
<< < 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 > >>

 

г) В Україну ідіть, діти!
В нашу Україну,
Попідтинню, сиротами,
А я — тут загину.

ґ) Ой на Чорному морі,
На білому камені,

Ой там сидить ясен сокіл-білозірець...

д) Коли мене питають: «Україну

чи зможеш ти забуть на чужині?» — кричу:
«Кладіть отут у домовину живим!..
Однаковісінько мені...»

17. Визначте літературних героїв за портретною характеристикою; назвіть автора і твір:

а) «Був то молодий, безвусий парубок, міцно збудований, у високій сивій кучмі, короткій чугаїнці і з довгим ціпком»;

б) «Сивий дід гріє свою бороду біля вогню і слухає розмову вітру»;

в) «Волосся золотисте, очі легко сині. Личко біле, як сніг... таке лагідне, як у його матері...»

18. Хто з літературних героїв і в яких творах сказав:

а) «Сміливі, сміливі ви, куме...»;

б) «Куме!.. Давайте мені моє...»;

в) «Дорого заплатив я за волю, гірку ціну дав...»;

г) «Так, я вільний, маю бистрі вільні думи-чарівниці»?

19. Визначте віршовий розмір та характер римування поезії за уривком:

Налита сонцем і вітрами,
Хлюпоче веслами весна,
І піднімає буйні трави
Земля, хмільна і запашна.

(Михайло Стельмах)

20. Що зумовило виникнення різних літературних родів і жанрів? У яких родах і жанрах, на вашу думку, найкраще відтворити такі моменти в житті людини: а) замилування пейзажем; б) якусь подію в житті персонажа; в) кілька подій, що тривали довгий час; г) роздуми над буттям людини; ґ) смішний випадок; д) значущі історичні події в житті суспільства?

21. Розгляньте другий форзац. Установіть відповідність між авторами та назвами творів і цитатами з них. Заповніть у зошиті таблицю, самостійно визначивши жанр твору і художні засоби у кожному з поданих уривків.

Автор

Назва твору

Цитата

Жанр

Художні засоби

 

 

 

 

 

 

Переглянути всі підручники
<< < 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 > >>
Hosted by uCoz