1. Як ви оцінюєте ставлення хлопчика-підпасича до Шептала? А чи могли б ви бити коня? 2. Розкажіть, як Шептало поводився на пасовищі, під час водопою, в конюшні. Чому він не любив бути в табуні? Чого найбільше соромився? Чи може щось подібне відчувати людина? 3. Як ставиться Шептало до Степана? Чому кінь завжди виправдовує вчинки конюха? 4. Знайдіть у тексті слова, які характеризують Шептала як неординарну індивідуальність у табуні. 5. Прочитайте опис зовнішності коня. Виділіть у описі художні деталі. Про що вони свідчать? 6. Чому Шептало згадує свою матір? З якою метою автор подає цей епізод? 7. У чому виявився протест коня проти насильства й незаслуженої кари? Як ви оцінюєте його поведінку? 8. Розгляньте і опишіть ілюстрацію «На волі» (с. 305). Розкажіть, як почувався Шептало, вирвавшись на волю. Розкрийте символічно-алегоричний зміст цього епізоду. 9. Які думки виникли у Шептала, коли він побачив своє відображення у річці? 10. Що хотів автор підкреслити розв'язкою оповідання? А яке закінчення твору запропонували б ви? 11. Визначте головну думку оповідання Володимира Дрозда. 12. Що є спільного в оповіданнях «Лось» Євгена Гуцала та «Білий кінь Шептало» Володимира Дрозда? 1. Що таке історична повість? 2. Розкрийте поняття «історична правда» та «художній вимисел». 3. Доведіть, що «Роксоляна» Осипа Назарука — історична повість. 4. Як автор розкриває проблему кохання та служіння народові у повісті «Роксоляна»? 5. Розкажіть про першу подорож Роксоляни на прощу. 6. Як вирішується проблема свободи й неволі, особистості й натовпу, дійсності й мрії в оповіданні Володимира Дрозда «Білий кінь Шептало»? 7. Розкрийте алегоричність образу білого коня Шептала в однойменному оповіданні Володимира Дрозда. 8. Поміркуйте, як можна сформувати і зберегти особистість у сучасному житті. 9. Дайте визначення історичної повісті. Наведіть приклади таких повістей, пригадавши твори, вивчені у попередніх класах.
|